موسسه پژوهشی ماد دانش پژوهان

 

 

تضمین تعهد و پشتیبانی مستمر 

 


 

مقاله علمي معمولاً در نتیجه پژوهش منطقي، ژرف و متمركز نظري، عملي یا مختلط، به كوشش یک یا چند نفر در یك موضوع تازه و با رویكردي جدید با جهت دستیابي به نتایجي تازه، تهیه و منتشر مي گردد. چنین مقاله اي در واقع گزارشي است كه محقق از یافته هاي علمي و نتایج اقدامات پژوهشي خود براي استفاده سایر پژوهشگران، متخصصان و علاقه مندان ارائه مي دهد .

 

 

تهیه گزارش از نتایج مطالعات و پژوهش هاي انجام شده، یكي از مهم ترین مراحل پژوهشگري به شمار مي رود، زیرا اگر پژوهشگر نتواند دستاوردهاي علمي خود را در اختیار سایر محققان قرار دهد، پژوهش او هر اندازه هم كه مهم باشد، به پیشرفت علم كمكي نخواهد كرد، چون رشد و گسترش هر عملي از طریق ارائه و به هم پیوستن دانش فراهم آمده از سوي فرد فرد اندیشمندان آن علم تحقق مي یابد .

 

 

همان طور كه پژوهشگر پیش از اقدام به پژوهش، نیازمند توجه و بررسي یافته هاي علمي پژوهشگران قبل از خود است تا بتواند یافته هاي علمي خود را گسترش بخشد، دیگران نیز باید بتوانند به یافته هاي پژوهشي او دسترسي پیدا كنند و با استفاده از آن ها فعالیت هاي علمي خود را سازمان داده، در ترمیم و تكمیل آن بكوشند.

 

 

از امتیازهاي مهم یك مقاله مي توان به مختصر و مفید بودن، به روز بودن و جامع بودن آن اشاره كرد، زیرا محقق مي تواند حاصل چندین ساله پژوهش خود در یك رساله، پایان نامه، پژوهش، یا حتي یك كتاب را به اختصار در یك مقاله علمي بیان كند تا پژوهشگران دیگر بتوانند با مطالعه آن مقاله از كلیات آن آگاهي یابند و در صورت نیاز بیشتر، به اصل آن تحقیقات مراجعه كنند.

 

 

بدین منظور، امروزه نشریات گوناگوني در زمینه هاي مختلف علمي- پژوهشي نشر مي یابد و مقاله هاي به چاپ رسیده در آن ها، اطلاعات فراواني را در اختیار دانش پژوهان قرار مي دهند. لازم است محققان با شیوه تدوین مقالات علمي آشنا باشند تا بتوانند با استفاده از شیوه هاي صحیح، با سهولت، نتایج تحقیقات و مطالعات خود را به صورت مقاله در اختیار علاقه مندان قرار دهند. نوشتن مقاله مستلزم رعایت اصولي در ابعاد مختلف محتوایي، ساختاري و نگارشي است.

 

 

تدوین یک پایان نامه و استخراج مقاله از پایان نامه (استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد- استخراج مقاله از پایان نامه دکتری) یکی از اصلی ترین تجربه های پژوهشی هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی به شمار می آید. چرا که با صرف وقت و دقت نظر بسیار به دنبال حل مسئله پژوهشی خود بوده و در نهایت طی یک جلسه از انجام آن در محضر اساتید داور و راهنما یا مشاور دفاع می کند. طی این فرآیند اگر به شکل مناسبی صورت گرفته باشد حتما انگیزه انتشار یافته های پایان نامه را در قالب یک مقاله (علمی پژوهشی، ISC، ISI و یا SCOPUS و PUBMED) تهییج خواهد کرد. چرا که مطلع کردن جامعه پژوهشی از یافته های یک پایان نامه در سطح ملی و بین المللی تنها از طریق انتشار مقاله استخراج شده از پایان نامه امکان پذیر خواهد بود. علاوه براین چاپ مقاله برگرفته از پایان نامه امکان استفاده دیگران از نتایج پژوهشی و افزودن به غنای جامعه علمی هرچند به میزان اندک را تحقق خواهد بخشید. در نهایت این کار رزومه پژوهشگر را برای ورود به دوره های تحصیلی بعدی یا ورود به شغل مورد نظر تقویت خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

مراحل استخراج مقاله از پایان نامه به صورت زیر است:

 

  • نوشتن عنوان مقاله در پایان نامه مستخرج از پایان نامه ارشد و رساله دکتری
  • نوشتن چکیده مقاله مستخرج از پایان نامه
  • تعریف کلمات کلیدی (کلید واژه ها) در استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و استخراج مقاله از رساله دکتری
  • نوشتن مقدمه مقاله در استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و استخراج مقاله از رساله دکتری
  • نگارش و تدوین پیشینه تحقیق (مرور ادبیات) در استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و مقاله از رساله دکتری
  • پیشینه پژوهشی مقاله (مرور پیشینه پژوهش) و بیان نوآوری و شکاف های تحقیق در استخراج مقاله از رساله دکتری و مقاله مستخرج از پایان نامه ارشد
  • نحوه نوشتن فرضیه ها یا سوالات پژوهش در مقاله مستخرج از پایان نامه ارشد و مقاله از رساله دکترا
  • روش شناسی تحقیق، تحلیل داده ها در استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و مقاله مستخرج از رساله دکترا
  • نحوه نگارش بیان نتایج تحقیق (یافته های پژوهش) در استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و مقاله از رساله دکترا
  • بحث و نتیجه گیری در استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و استخراج مقاله از پایان نامه دکترا

 

شماره ثابت
02188524117-8
02144268545

: تلگرام - واتساپ - اسکایپ - ایمو - بله و پیام

09102340118

Email : info@118daneshgah.com

https://www.118daneshgah.com 

کلید واژه ها و برچسب ها: مشاوره و انجام و نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد+مشاوره و انجام و نگارش پروپوزال کارشناسی ارشد+مشاوره و انجام و نگارش پروپوزال دکتری+مشاوره و انجام و نگارش رساله دکتری+مشاوره و انجام پروژه های دانشگاهی+مشاوره و نگارش مقاله کنفرانسی+مشاوره و نگارش مقاله پژوهشی+مشاوره و+نگارش مقاله ترویجی+مشاوره و نگارش مقاله مروری+فرمت بندی مقاله+سابمیت مقاله+نگارش پایان نامه حقوق+نگارش رساله دکتری حقوق+نگارش رساله دکتری مدیریت+نگارش پایان نامه آموزش زبان انگلیسی+نگارش رساله دکتری آموزش زبان انگلیسی+نگارش پایان نامه ارشد مدیریت مالی +نگارش پروپوزال دکتری حسابداری+نگارش رساله دکتری حسابداری